tiistai 11. elokuuta 2015

Kouluun on palailtu

Hellurei, mä voisin nyt kertoa teille minun viimeiset lomakuluumiset. Minun piti tehdä tämä ennen koulun alkamista, mutta se nyt jäi. Viime viikon Tiistaina oli suht lämmin päivä ja lähdin pyöräilemään Jennin luo ja siitä suuntana oli keskustaan. Keskustassa tavattiin Santeri ja Milla tuli vähä sen jälkeen. Mulla ei siitä päivästä ole muuta kuvaa, kuin minun outfits, joten sen voin tänne jakaa. nämä kaksi muuta kuvaa on vähän yli viikon vanhoja, mutta ajattelin ne tänne laittaa silti.kaupunki Saatiin Veinin kanssa tilaus minun serkun ristiäisiin,  nimittäin meitä pyydettiin tekemään kakut, joten otettiin se hyvin mielin vastaan. Päätettiin Veinin kanssa että minä teen makeat kakut ja Veini suolaiset. Teen kaksi dominokakkua ja yhden mansikkajuustokakun. Veini tekee kaksi lohi voileipäkakkua. Tää mun leipominen vaa menee vähän tiukille, koska perjantaina on Robinin keikka ja mun pitäis sit ruveta illalla 9 aikaan väsertämään kakkuja, kerta ristiäiset on sunnuntaina. 11855354_1061080580583727_354597498_n Keskiviikkona rupesin tekemään hedelmävartaita ja voi että kun oli raikkaita ja hyviä. Itse käytin mansikkaa, kantalupeemeloonia, banaania ja ananasta. Tosiaan jos halutte kokeilla hedelmävartaita, niin voi käyttää mitä hedelmiä tahansa mulla nyt oli noi 4 hedelmää käytössä. Koristelin nää vartaat vielä valkosuklaalla. Kannattaa testata, helppoa ja yksinkertaista tehdä! Torstaina tein vielä ekaa kertaa marengit ja tosiaan oli kyllä parempia, kuin kaupan omat. Eihän niitä edes voi verrata keskenään. Laitan tähän alas marengin ohjeen:

4 kpl valkuaista
2dl sokeria
3 tippaa etikkaa tai sitruunamehua
(elintarvikeväriä halutessasi)

-Laita uuni kuumenemaan 110°C ja tunnin jälkeen laske uunin lämpötilaa 100°C.
-Erottele keltuaiset valkuaisista ja vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi.
-Lisää noin 3 tippaa etikkaa/sitruunamehua valkuaisten joukkoon.
-Lisää sokeria vähitellen samalla vatkaten.
-(kun vaahto pysyy kulhossa ylösalaisin, laita halutessasi elintarvikeväriä)
-Öljyää hiaman uunipellin leivinpaperia
-Rupea pursottamaan
-Laita marengit ensin 110°C uuniin ja sen jälkeen laske lämpötilaa 100°C, ota marengit pois kun ne on kevyitä ja kuivia.
hedelmät vartaat marengit Uuden youtube bannerin oon tehnyt nyt kesäisemmäksi. Ei tässä oikeen muuta ole tapahtunut, mutta tulin tosiaan keskiviikkona kipeäksi. Keskiviikosta-torstaihin minulla oli flunssaa ja perjantaina iski sitten kuume. Mutta nyt ei ole onneksi enään mikään. Mulla kävi viime vuonna samalla lailla, ennen kuin koulu alkoi. Aika masentavaa että koulu on jo alkanut, itselläni se alkoi 11.8 eli tänään oli ensimmäinen koulupäivä. Onneksi tarvi mennä vasta 10! Mun rytmi on vielä aivan sekaisin, mutta enköhän mä saa sen korjattua tän viikon aikana. Tässä on vain yksi hyvä puoli, se että viimeinen vuosi ja sit sitä valmistutaan. Ensimmäinen jakso näyttää ihan hyvältä. Torstait on vapaita :p raskasta tulee olemaan kyllä, koska niin paljo keittiötä luvassa. Kävin tossa sunnuntaina ostamassa uuden laukun kouluun H&M:stä ja maksoi sen 24,95€ Ei mulla nyt muuta tällä kertaa ole, heippa❤️
banneri school back

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti